(Mickey Welsh/Montgomery Advertiser via AP, Pool)

Roy Moore denounces "sleazy" report on his non-profit, but doesn't deny it

A report earlier this week described how Moore received $180,000 per year for part-time work at his foundation


Matthew Rozsa
October 13, 2017 1:00PM (UTC)

Roy Moore, the Republican Party's nominee to replace Sen. Luther Strange of Alabama, doesn't like a recent story from The Washington Post that pointed out how he drew a large salary from a non-profit Christian charity he created called the Foundation for Moral Law.

Then again, he also didn't deny that the story was true.

Advertisement:

"In the past week, two reporters for the Washington Post have engaged in writing a so-called 'investigative' report on Judge Roy Moore," Bill Armistead, Moore's campaign manager, said in a statement on Thursday. "They have harassed family, friends and neighbors and have also attempted to gain access to the Foundation of Moral Law building under false pretensions.  That story culminated in an article published yesterday morning."

Armistead added, "The story was full of all of the same distortions and innuendos that characterized past political attacks on Judge Moore. Judge Moore is man of impeccable character who served our country during a time of war in Vietnam and is a true patriot who does not back down from those who violate our constitution. He has always served with integrity and according to the highest ethical standards."

The report in question found that Moore, despite claiming to have never drawn a "regular salary" from the charity he founded, did precisely that. Specifically, he was guaranteed $180,000 each year for the work that he did at his charity. Although much of this was through payments Moore received as a result of speaking fees and charitable donations through Project Jeremiah, a pastor and preacher program, he was guaranteed a minimum of $180,000 no matter what; if his Project Jeremiah income fell short of that make, the foundation was required to make up the difference.

Instead of rebutting these claims in his statement, Armistead instead attempted to cast doubt on the Post's credibility, referring to it as a "volunteer attack dog" for the Democratic National Committee.

"It should be noted that the Washington Post is one of the most liberal newspapers in the country, endorsed Hillary Rodham Clinton for President, and has become the volunteer attack dog against conservatives for the Democrat National Committee," Armistead said.

Advertisement:

He added, "The two investigative reporters who wrote this piece on Judge Moore have 20 articles to their individual or collective credit since last year. Of those 20 articles, 17 are hits on either President Trump, Breitbart Executive Chairman Steve Bannon, or other conservative issues or initiatives. That should tell you everything you need to know about their purpose in life."


Matthew Rozsa

Matthew Rozsa is a breaking news writer for Salon. He holds an MA in History from Rutgers University-Newark and is ABD in his PhD program in History at Lehigh University. His work has appeared in Mic, Quartz and MSNBC.

MORE FROM Matthew Rozsa

Related Topics ------------------------------------------

Alabama Alabama Senate Race Roy Moore The Washington Post

BROWSE SALON.COM
COMPLETELY AD FREE,
FOR THE NEXT HOUR

Read Now, Pay Later - no upfront
registration for 1-Hour Access

Click Here
7-Day Access and Monthly
Subscriptions also available
No tracking or personal data collection
beyond name and email address

•••






Fearless journalism
in your inbox every day

Sign up for our free newsletter

• • •